Ronja Carlsson

Bloggdesign tips - Infinity scroll
Hejhejhej!
Bortsett från gratis bloggdesigner så har jag även en hel del designtips & trix jag kan dela med mig av.
Finns det något speciellt du behöver hjälp med/vill lära dig ang. bloggdesigner & skapande av dom?
Kommentera detta inlägg så kan jag säkert fixa ett inlägg där jag förklarar hur man gör detta.

Just i detta inlägg med tips för bloggdesign så tänkte jag dela med mig av hur man lägger in infinity scroll på bloggen. 
Infinity scroll = Man kan scrolla till slutet av bloggen, utan att behöva klicka "äldre inlägg" eller liknande.

Anledningen till just detta tips idag är för att detta inte finns i mina gratisdesigner, utan vill ni ha detta i dom designerna har ni nu chansen att lära er lägga in detta själva där.
Ska såklart börja ha detta i mina designer i fortsättningen.
Alla dessa koder läggs i kodmallarna. Glöm inte att lägga detta i alla kodmallar.
Kopiera koderna & klistra in dom där det står att dom ska vara.
 
<script type="text/javascript" src="/static/api.js"></script> ska ligga ovanför </head>
 
{% block entry_loop %} ska ligga precis innan {% for entry in entries %}
OBS! Har du t.ex "{% for entry in entries [:15] %} eller liknande så ska "[:15]" bort. Det ska alltså bara vara {% for entry in entries %}.
 
{% endblock entry_loop %} ska ligga precis efter  {% endfor %}
Det hittar du lite ovanför <div class=”side”>
 

{% if page in ["index","archive","category"] and last_ts and page %}<script>
if(typeof(bindContentLoader) == 'function') {
bindContentLoader('{{ page }}',$('#content'),{{ last_ts }});
}
</script>{% endif %} ska ligga precis innan </body> som finns nästan längst ner i kodmallarna.

 
Det är faktiskt allt du behöver göra.
Glöm som sagt inte att lägga allt på rätt plats och i alla kodmallar!